2022-10-07 13:33Press release

Avantgardistiska burlesk- och dragklubben Hootchy Kootchy är tillbaka!

Temat är “Chimeras & Cyborgs” och festen går av stapeln 29 oktober på det anrika, fabulösa och dekadenta festpalatset Hasselbacken på Kungliga Djurgården.

Medverkande är bl a: Hungry (Berlin), Karis Wilde (US), Robert Fux, Bea Szenfeld, Fredrik Robersson, Scotty the Blue Bunny, Butcher Queen, Fräulein Frauke och Grebnellaw. Jenny Wilson duo är kvällens apokalyptiska husband.

Passa på att boka bord i restaurangen innan klubben öppnar och njut av extraordinär underhållning även till middagen. Gå till https://hasselbacken.com/sv/hootchy-kootchy/ för bordsbokning samt biljettköp.

På kvällen anordnas även tävlingen ”Chimera Cyborg Catwalk” - en runway där artister, kreatörer såväl som publik kan vara med och visa upp sina skapelser eller trickster identities. Anmälningslänk till tävlingen: Chimera Cyborg Catwalk Competition  Följ @chimeracyborg på Instagram för löpande information om eventet.

Plats: Hasselbacken, Hazeliusbacken 20.  Tid: 21.00 - 02.00

About Hotell Hasselbacken

Välkommen till Hotell Hasselbacken! Det historiska Hotell Hasselbacken är vackert beläget på Djurgården i Stockholm. Med 113 hotellrum, restaurang, bar, relaxavdelning och mötes- & eventlokaler för upp till 300 personer är Hotell Hasselbacken på Djurgården ett perfekt val för weekend-resan såväl som företagsevenemang. Restaurangen på Hasselbacken är genomsyrad av historia och erbjuder klassiska rätter med en modern touch. Våra hotellrum är rymliga och du bor nära Djurgårdens alla attraktioner som Gröna Lund, Skansen, ABBA The Museum och Vasamuseet. Om du ska på föreställning på Cirkus så bor du smidigt på Hasselbacken som ligger vägg i vägg.

Marketing & PR Manager
Anna Rosdahl